بررسی فرقه معنوی اکنکار
نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
درباره وبلاگ


برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و شادی روخ شهدا صـــــــــلــــــــوات
نويسندگان
دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بررسی, فرقه, معنوی ,اکنکار, :: 9:24 :: نويسنده : منتظر

اِکنکار خود را ریشه اساسی و اصلی تمامی ادیان و مذاهب دانسته و پیروان آن معتقدند که دیگر مذاهب ، شکل انحراف یافته ای از مکتب « اک » به شمار می آیند . خلاصه طریقه اک آن است که باید روح را از بدن جدا کرد. راهکارهای مختلفی را برای نیل به هدف فوق ارائه میکنند یکی از این راهکارها. •  استفاده از مواد مخدر را به تمامی انواع آن است     دوم روابط است    سوم یوگا   چهارم نوشیدن مشروبات الکلی است متاسفانه یکی از طریقت های سری که در ایران در حال نفوذ بسیار گسترده است. و میتوان گفت با نفوذترین طریقت ها ی ذکر شده در ایران اول اوشو و بعد اکنکار است. اکنکار(عرفان اک):بانی اش توئیچل بوده بعد شاگردش کلمپ استاد این فرقه است.۶۰ کتاب بزرگ دارد و دوسال پیش کلمپ اعلام کرده که :من دوسال دیگه از دنیا میروم و رهبر بعدی از آسیاست.الان ۳ نفر تو ایران هستند که به حد استادی تو این فرقه رسیده اند و فعلا هم بینشون اختلاف شدیدی بر سر رهبری این فرقه است.تا اونجایی که سقط جنین طلاق همجنس گرایی و ازدواج با محارم و... رو رد نمیکنند و یک مسئله شخصی میشمارند . - ترویج آیینهای ساختگی و وارداتی در ایران رو به افزایش است.:اگر اخیراً به مناطق کوهستانی تهران رفته باشید، با شنیدن فریاد «هیو» متوجه خواهید شد که طرفداران آیینی جدید در پایتخت ایران نیز فعال شده اند. گروهی که نام خود را «آکیست» گذاشته اند، آیینی ساختگی را در حال ترویج هستند که پس از چند کشور خارجی، امروزه شاهد فعالیت طرفداران آن در ایران نیز هستیم. پیروان این آیین موهوم هم اکنون تحت رهبری یک عضو نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار دارند که در اعزام سربازان آمریکایی به ژاپن حضور داشته و در این کشور با « اکنکار » آشنا می شود. اکنکار یکی دیگر از تعابیر طرفداران آکیست شد که منشأ آن ناشی از آشنایی «هارودکلمپ»، رهبر آمریکایی این فرقه در ژاپن بود.  در اعتقادات «آکیست»، هیو نور و صوت خداست و تکرارکنندگان آن به میزان تکرارشان به درجات معنوی دست پیدا کرده و به خدا نزدیک می شوند ! متاسفانه برخی از طرفدا ران اک با تعصبی بسیار عجیب و غیر منتظرانه خود و استاد زنده اک خویش را تنها راه خدا و شنیدن صدای او توهم کرده اند در حالی که همه انسانها در آشکار و نهان با خدای خود در ارتباطند و صدا و نور خدا را نه در استاد اک بلکه در همه زمزمه های پرندگان و رنگین کمان آسمان و زمزمه های جویباران و گفتگوهای کودکان میبینند و می شنوند . برخی از طرفداران اک خدا را به جای گلها و سبزه ها و همه چهره های ظاهری  و باطنی طبیعت تنها در راهها مخفی و نهانی می جویند  و تصور می کنند که تنها راه تجربی و عملی و عرفانی ناب و مستقیم برای رسیدن به نور و صوت خدا را کشف کرده اند . بسیاری از تعالیم اک تنها متکی برتلقینات  توهم آمیز و رویایی از حضور استاد زنده اک در پشت همه درها و صداهاست آیین خرافی مذکور به رغم این که در شعارهای خود بر پایداری خانواده تأکید دارد، ورودیهای خود به آکیست را با از هم پاشیدگی خانواده و گوشه نشینی اعضایش، روبرو کرده است. از دیگر تبعات عضویت در این فرقه، پشیمانی زودرسی است که اعضا را با پوچی روبرو کرده و در اثر فشارهای ناشی از این موضوع، برخی از آنها دست به خودکشی زده و در میان جوانان نیز ازدواج گریزی شاخصه مهم آکیست به شمار می رود.

پیروان این مکتب مدعی اند که از طریق رویا بینی ، خود را تا مقام « همکار خداوند » ارتقا میدهند . از این طریقه امروز شصت کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و با تیراژهای گسترده به چاپ رسیده است.

این فرقه معبد مرکزی در ایالت مینه سوتای آمریکا بر پا کرده که پیروان اصلی آن هر ساله در زمانی خاص به آنجا سفر کرده و آداب معنوی این فرقه را بجا می آورند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 967
بازدید کل : 200715
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1